Cand voi ajunge la dumnezeiasca Ta vedere?

Asadar, este mai intai frica de Dumnezeu, credinta, ascultarea desavarsita, lepadarea de sine, si apoi vin toate celelalte. Astfel, omul ajunge la dragostea desavarsita si la nepatimire. Ajunge la starea de a nu mai umbla in nici un fel raul in mintea sa si de a striga din adanc: "Insetat este sufletul meu dupa Tine, Dumnezeul meu! Cand voi vedea si cand voi ajunge la dumnezeiasca Ta vedere?"
[...]
Toate acestea le-am trait eu. Am gustat din fructul lor si am aflat cat este de dulce! Nu am aflat mai mare odihna decat aceea pe care ti-o da ascultarea desavarsita.
[...]
Lucrati acum, cat sunteti tineri, pentru a culege roadele nepatimirii la batranete. Nu lucrati numai la batranete. Daca va straduiti, in douazeci de ani veti vedea ceea ce va spun eu acum. Iar daca nu va straduiti, chiar varsta lui Matusalem daca veti trai, tot nu veti ajunge sa va bucurati de aceste daruri duhovnicesti.

Gheron Iosif Marturii din viata monahala

Cele mai vizitate postări

Marian Moise - Acatiste mp3

Poezii extrase din volumul „prin răscrucea timpului”